Szukaj


drukuj pdf
Wszystko o dziale 'Domeny' w Plesku

Ten przewodnik dotyczy osób, które posiadają serwer Plesk.

Strona główna działu

Aby dostać się do działu 'Domeny', skorzystaj z przewodnika WszystkoOPlesku.

Otrzymasz następującą stronę:



Możesz stworzyć nową domenę klikając na przycisk 'Nowa domena' (zobacz przewodnik InstalacjaDomenyWPlesku).
Możesz stworzyć własne szablony dla niektórych domen (aby wyświetlić (lub nie) niektóre ikony) klikając na ikonę 'Szablony Domen'.
Przycisk 'Transfer' umożliwia rozdzielenie transferu dla poszczególnych domen.

Lista domen jest widoczna na dole strony. Dla każdej domeny możesz:

'Zobrazować używane funkcje oraz streszczenie informacji o domenie (przycisk w kolumnie P)
'Aktywować/usunąć domenę (przycisk w kolumnie S)
'Modyfikować parametry serwera przypisanego do domeny (przycisk w kolumnie H)

Możesz również wyselekcjonować domeny a następnie użyć funkcji 'Usuń zaznaczone' aby je usunąć lub funkcji 'Ogólne zmiany' aby aktywować pewne funkcje dla wybranej grupy domen.

Możesz również użyć opcji 'Pokaż subdomeny' lub 'Zmień właściciela' aby zmienić klienta przypisanego do danej domeny.

W końcu, klikając na nazwę domeny znajdziesz się na stronie zarządzania domeną:

Strona zarządzania domeną
Ta strona jest dostepna po kliknieciu na nazwę domeny:



Okno na dole ('Info') pokazuje streszczenie zasobów wykorzystywanych przez domenę.
Różne narzędzia są dostępne na tej stronie:

W oknie 'Domeny'

'Zablokuj' pozwala usunąć domenę.
'Raport' pozwala wyświetlić funkcje używane przez domenę. Masz również dostęp do historii wykonywanych operacji na domenie oraz do statystyk, jeśli są one aktywowane.
'Limity' pozwalają zdefiniować różne limity dla danej domeny.
'Użytkownik domeny' pozwala zdefiniować prawa i dane użytkownika domeny. Ta funkcja jest nieobowiązkowa i różna w zależności od klienta.
'Archiwum' pozwala na wykonanie kopii bazy danych dla danej domeny.
'Wasne przyciski' pozwalają stworzyć nowe skróty w interfejsie Plesk dla danej domeny.

W oknie 'Usługi'

'Poczta' pozwala stworzyć nowe konta pop, przekierowania, mailing listy, autorespondery... dla domeny.
'DNS' pozala zmieniać/usuwać/dodawać DNS'y (zobacz przewodnik ModifDnsPlesk).
'Bazy danych' pozwalają tworzyć oraz obrazować/edytować bazy danych (zobacz przewodnik PhpMyAdminPlesk).
'Certyfikaty' pozwalają zarządzać certyfkikatami SSL związanymi z domeną.
'Tomcat' pozwala na zarządzanie Tomcat (dostępny jedynie z PowerPack.

W oknie 'Hosting'

'Ustawienia' pozwalają zmieniać najważniejsze parametry serwera (hasło ftp, dostępne moduły... ).
'Usuń' pozwala usunąć serwer przypisany do domeny.
'Użytkownicy Web' pozwalają tworzyć nowych użytkowników mających dostęp do FTP.
'Subdomeny' pozwalają tworzyć/zmieniać/usuwać subdomeny dla danej domeny.
'Katalogi' pozwalają tworzyć nowe katalogi (cgi-bin, SSL...) na serwerze dla danej domeny.
'Anonimowy FTP' pozwala konfigurować przestrzeń FTP anonyme. Uwaga, ta funkcja nie jest dostępna w przypadku wspólnego adresu IP.
'Manager logów' pozwala zobrazować i zmieniać parametry logów (historie połączeń, błędy... ) serwera.
'Manager plików' jest to klient WebFTP, co oznacza, że pozwala on dodać/usunąć lub zmienić prawa do plików i katalogów bezpośrednio na serwerze FTP poprzez interfejs WWW.
'Terminal SSH' daje dostęp do emulatora SSH w Jawa.
'FP Webadmin' oraz 'FP-SSL Ewbadmin': dają dostęp do panelu kontrolnego FrontPage.
'Crontab' pozwala zaprogramować wykonywanie zadań na serwerze (zobacz przewodnik CrontabPlesk).
'Pakiety aplikacji' pozwalają na automatyczne konfigurowanie programów usługowych e-commerce, forum, sondaży, CMS'ów, blogów, programów usługowych Internetu... (Te funkcje są dostępne jedynie z Aplikacją Page.
'Podgląd stron' pozwala otworzyć stronę w nowym oknie.